Paris
London
New York
Sunday, 24 November, 2024
Last Update 13:59
15:20    |    11/06/2020

Studiu: Două treimi dintre români utilizează mai mult tehnologia în prezent decât înainte de pandemia de COVID-19

Aproape trei sferturi dintre românii care s-au simţit singuri în timpul pandemiei de coronavirus (72%) recunosc faptul că tehnologia i-a ajutat să se simtă mai conectaţi cu prietenii şi familia, iar în prezent două treimi dintre aceştia (66%) sunt mai conectaţi decât erau înainte de instalarea crizei sanitare, arată rezultatele o cercetare de piaţă realizată de Arlington Research, în numele Kaspersky.

Potrivit sursei citate, patru din zece persoane (41%) care afirmă că s-au simţit singure pe durata pandemiei, spun că s-au simţit, de fapt, mai puţin singuri sau la fel de singuri ca înainte. În România, ponderea acestora este de 38%.

Totodată, pe acest fond, Generaţia Z a fost cea mai singuratică categorie de vârstă în timpul crizei cu coronavirus, iar două treimi recunosc că se simt singuri din aprilie 2020.

În acelaşi timp, peste jumătate dintre respondenţii (52%) care afirmă că sunt singuri tot timpul doresc să fie mai încrezători în utilizarea tehnologiei, întrucât i-ar fi ajutat să se simtă mai puţin singuri în timpul crizei.

Cercetarea de specialitate relevă că aproape trei sferturi (72%) dintre români sunt de acord că tehnologia îi ajută să se simtă conectaţi cu prietenii sau membrii familiei care trăiesc departe, procentul ridicându-se la 75% când vine vorba despre Mileniali şi la 78% în locuinţele multi-generaţionale, adică gospodăriile în care oamenii locuiesc cu partenerul, copiii, părinţii sau rudele în vârstă şi îi pot ajuta cu orice problemă cu care se confruntă atunci când folosesc tehnologia.

De asemenea, două treimi dintre respondenţii români (66%) care au răspuns la chestionar s-au declarat de acord că restricţiile sociale impuse ca urmare a COVID-19, i-au făcut să se familiarizeze cu tehnologia mai mult decât înainte. Ponderea se situează la 43% pentru Mileniali şi la 53% pentru cei care trăiesc în locuinţe cu mai multe generaţii, arătând cum mai mult timp petrecut acasă a dus la o dependenţă crescută de tehnologie.

La nivel european, peste jumătate dintre persoanele intervievate (53%) care s-au simţit singure uneori în timpul crizei sanitare, au încercat acelaşi sentiment, dar mai profund, decât înainte de aceasta.

"Surprinzător, poate, Generaţia Z s-a dovedit a fi cel mai singuratic segment de vârstă. 68% dintre persoanele din această categorie de vârstă au recunoscut că s-au simţit singure cel puţin o parte din timp pe perioada auto-izolării (din aprilie 2020), comparativ cu doar 37% din Generaţia Tăcută. În timp ce generaţiile în vârstă sunt adesea desemnate drept prioritare de către guverne şi comunităţi, pentru a se asigura că nu rămân izolate, tinerilor şi celor de vârstă medie, le poate lipsi sprijinul de care au nevoie.

Cu toate acestea, în timp ce tehnologia se dovedeşte a fi cu siguranţă un beneficiu, nu toată lumea se pricepe la ea pe cât şi-ar dori. Jumătate (52%) dintre oamenii care spun că sunt singuri tot timpul, îşi doresc să fie mai încrezători în utilizarea tehnologiei, întrucât i-ar ajuta să se simtă mai puţin singuri", se menţionează în rezultatele studiului.

Arlington Research, o agenţie independentă de cercetare de piaţă, a efectuat cercetări de piaţă în numele Kaspersky în 12 ţări europene, plus Japonia.

Ţările intervievate includ: Marea Britanie (2.000 de respondenţi), Franţa (1.000), Germania (1.000), Italia (1.000), Spania (1.000), Olanda (1.000), Belgia (500), Portugalia (500), Republica Cehă (500), Austria (500), Ungaria (500), România (500) şi Japonia (500).

Cercetarea este reprezentativă la nivel naţional pentru adulţii cu vârsta peste 18 ani şi în fiecare ţară studiată în ceea ce priveşte sexul, vârsta şi regiunea (+/- 2%).

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client. AGERPRES
 
Banner
 
Banner
 
Confesiuni Jurnalistice
cu George Grigoriu
Banner
 
 
 
 
ipv6 ready