Viitorul turismului se află în țări precum România, stat care reprezintă o stea în creștere, autentică și cu potențial de dezvoltare, a afirmat, joi, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului, Taleb Rifai, la conferința de lansare a primului cluster de turism pentru tineret.
"Credem în viitorul României în ceea ce privește turismul și inovarea. România este viitorul, este o țară dinamică, o stea în creștere, autentică, dar mai presus de toate nu a devenit un muzeu. Europa trimite și primește circa 55% din turiștii înregistrați la nivel mondial, dar capacitatea de inovare nu mai este la fel de puternică. În România, vedem că accentul este pus pe tineret și inovație", a spus Taleb Rifai.
În 2013, la nivel mondial, s-au înregistrat 1,1 miliarde de turiști, care au generat circa 1,4 trilioane de dolari. Conform statisticilor OMT, turismul este a treia industrie a lumii ca număr de locuri de muncă generate.
"Călătorii tineri vor schimba lumea de mâine. Tinerii au curajul să călătorească în locuri în care alții nu îndrăznesc să meargă și asta înseamnă că ei generează profit pentru acele destinații în care călătoresc. În prezent, 25% din cele 1,1 miliarde de turiști sunt tineri. Până în anul 2020, estimăm că segmentul tinerilor cu vârste sub 19 ani care vor călători în lume va fi de 350 de milioane. Sunt recunoscător autorităților de la București că au avut inițiativa să aducă împreună turismul, tinerii și clusterele", a subliniat Taleb Rifai.
Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism a lansat la București primul cluster de turism din lume dedicat tineretului.
"România poate fi primul exemplu ca destinație de atracție a tinerilor prin acest tip de clustere, nișa de turism pentru tineri fiind una pe care punem un accent deosebit. Prin atragerea și fidelizarea turiștilor tineri ne putem asigura cel puțin două generații de turiști, putem crește incoming-ul", a spus, la rândul său, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism, Florin Jianu.
Clusterele de turism pentru tineri au ca target persoanele cuprinse între 20 și 32 de ani, dar conceptul poate fi extins și la segmentul tinerilor între 16 și 19 ani.
AGERPRES