Românii cu bani, dispuşi să cheltuiască între 2.000 şi 4.000 de euro pe o vacanţă, au început să renunţe la sejururile scumpe şi, cu aceeaşi bani, preferă să plece de câteva ori pe an în destinaţii mai ieftine, potrivit Happy Tour, cel mai mare grup de turism din România.
"Oamenii cu bani au bani şi nu cheltuiesc mai puţin pe vacanţe de la un al la altul. Diferenţa mare este că, dacă în ultimii ani, a fost tendinţa ca oamenii să aibă o singură vacanţă pe an, dar mai scumpă, acum nu se mai limitează la o singură plecare pe an, ci vor să-şi ia mai multe vacanţe mai ieftine", a declarat agenţiei Mediafax Javier Garcia del Valle, directorul general al grupului Happy Tour.
Cu alte cuvinte, românii cu bani sunt dispuşi să cheltuiască pentru concedii aceeaşi sumă ca în anii trecuţi, dar pe mai multe vacanţe mai ieftine.
"Pentru românii cu bani, bugetul de vacanţe anual este de 2.000-4.000 de euro. În ultimul an există tendinţa de a împărţi acest buget, de exemplu într-un city break la Viena, care costă 400 de euro, o vacanţă în Paris, 800 de euro şi încă o vacanţă în Turcia, 800 de euro. Până acum 1-2 ani mergeau o singură dată, într-o vacanţă scumpă, gen Maldive, Dubai, Asia, America etc.", a completat reprezentantul Happy Tour.
El a adăugat că mai sunt încă şi români excentrici care plătesc 17.000 de euro pe o vacanţă în Maldive.
"Mulţi oameni cu bani gândesc aşa: dacă vreau să am o vacanţă mai specială, cel mai probabil economisesc şi o iau. Dar dacă n-am un vis să ajung undeva, mi-ar plăcea ca iarna să schiez, în aprilie să merg la Roma, iar în vară să ajung în Turcia, Grecia sau Spania, iar în toamnă mai merg un city break la Paris", a mai spus Javier Garcia del Valle.
Happy Tour Group a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri de 60 milioane de euro, în scădere faţă de 2012. Grupul, compus din agenţia de turism Happy Tour, portalul de rezervări online Paravion şi turoperatorul Prestige Tours, este deţinut de fondul spaniol de investiţii GED.
Mediafax