18:33    |    12/01/2012

Romanians win “silver medal” in highway inauguration: 58 km in 2011, compared to 217 km in Poland and 41km in Hungary

 E-mail Print PDF 

Romanians win “silver medal” in highway inauguration: 58 km in 2011, compared to 217 km in Poland and 41km in Hungary, according to ZF.

The Poles managed to finalize 217 km of highway last year, almost four times the figure reported by the Bucharest Transport Ministry.

Poland, Romania, Hungary and Bulgaria last year finalized a total of 335 km of highway, but the Poles lead in this chapter, as they inaugurated 217 km in 2011 and reached a total of 1,200 km.

Romania comes next, with 58 km finalized in 2011, while Hungary completed 41.6 km and Bulgaria 19 km. In terms of total length of highways, Poland is ranked first with 1,200 km, followed by Hungary (over 1,100 km), Bulgaria (almost 500 km) and Romania (392 km).


Românii iau "medalia de argint" la inaugurări de autostrăzi: 58 km în 2011, faţă de 217 km la polonezi şi 41 km la unguri

Românii iau „medalia de argint“ la inaugurări de autostrăzi: 58 km în 2011, faţă de 217 km la polonezi şi 41 km la unguri, scrie ZF.

Polonezii au reuşit să finalizeze anul trecut 217 kilometri de autostrăzi, de aproape patru ori mai mulţi decât a finalizat Ministerul Transporturilor de la Bucureşti.

Polonia, România, Ungaria şi Bulgaria au finalizat anul trecut, cumulat, circa 335 kilometri de autostrăzi, însă polonezii conduc detaşat la acest capitol, în contextul în care în 2011 şi-au îmbogăţit reţeaua de autostrăzi cu încă 217 kilometri, ajungând la circa 1.200 kilometri în total.

Urmează România, cu 58 kilometri finalizaţi în 2011, Ungaria cu 41,6 kilometri şi Bulgaria cu 19 kilometri. În ceea ce priveşte însă ierarhia în funcţie de lungimea totală a reţelei de autostrăzi, Polonia este pe primul loc, cu aproape 1.200 kilometri, urmată de Ungaria (peste 1.100 kilometri), Bulgaria (aproape 500 kilometri) şi România (392 kilometri).

România a finalizat anul trecut 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara şi inaugurări parţiale ale tronsoanelor Medgidia-Constanţa şi centura la profil de autostradă a Constanţei. Pe de altă parte, polonezii au deschis circulaţiei în 2011 un număr de 217 kilometri de autostrăzi: trei tronsoane pe autostrada A1, care traversează ţara de la nord la sud, un tronson pe autostrada A2, care traversează ţara de la est la vest, dar şi centura la standard de autostradă a oraşului Wroclaw, potrivit lui Mikolaj Karpinski, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Economiei Maritime din Polonia.

De departe, cea mai spectaculoasă inaugurare la nivel de Europa Centrală şi de Est rămâne însă tronsonul de 106 kilometri deschis circulaţiei de polonezi la începutul lunii decembrie, cu şase luni înainte de termenul de finalizare anunţat iniţial, scrie thenews.pl.

Noul tronson de 106 kilometri, a cărui cons­trucţie a demarat în urmă cu doi ani şi pe care se va putea circula fără nicio taxă de autostradă până în luna mai a anului viitor, va reduce timpul de par­curgere cu maşina a rutei Poznan (vestul Poloniei)-Berlin (Germania) cu cel puţin două ore.

Constructorul auto­străzii a fost firma A2Strada, controlată în proporţie de 50% de Jan Kulczyk, considerat cel mai bogat polonez, iar construcţia autostrăzii a costat 1,1 miliarde de euro (preţul pe fiecare kilometru fiind de circa 10 mil. euro).